Finns det jobb för 50 åringar?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    magdalenaw
    Participant

Hej,har en stark önskan att flytta till London men är jag intressant på arbetsfronten då jag har fyllt 50?

artsykartsy
    Member

Vad har du för erfarenhet?
    I London får man lättare jobb på erfarenhet än I sverige. Lycka till. Follow your dream!

marianne
    Participant

Jag tror inte att aldern ar ett problem men om man letar ett kvalificerat jobb sa kan det vara bast att soka fran Sverige och aka nar man har hittat ett.
    Se din erfarenhet och alder so, ett plus och visa det for arbetsgivarna.
    Kan vara bra att kolla lite utanfor London for battre chans till en lon som later en ha ett liknande liv som i sverige: Runt Reading och i Hertfordshire ar stallen med jobb, bra levnadsstandard och bra kommunikationer till London.
    Follow your Dream.

maria68
    Participant

Jag har tidigare bott i London, i 30-årsåldern, nu är jag närmare 50 jag också. Det som gjorde att jag flyttade tillbaka hem var den stress jag upplevde med livet i London, men det där är ju förstås upp till var och en, beroende på vad man jobbar med, var man bor i London osv. Jag tror nog att man kan hitta jobb i London oberoende vilken ålder man befinner sig i. Jag uppfattade det som då, för snart 20 år sen, att det var enkelt att hitta ett jobb men svårt att hitta ett som jag trivdes med. Jag jobbade de sista åren som uthyrningsarbetskraft åt olika agenter, jag skickades ut till diverse kontor där jag jobbade i reception, telefonväxel osv. Det trivdes jag med ganska bra, lönen var också ok. Men jag hade mer sällan nån nytta av att jag kan tre språk flytande, svenska, finska, engelska. Hade jag kunnat bra tyska, spanska, franska eller ryska så hade arbetsmarknaden varit lättare för mig, det var de språken som gällde då. Vet inte hur det är idag dock. Men jag är väldigt tacksam över min tid i London, skulle gärna bo där idag, på nåt lugnt ställe om jag hade möjligheten att t.ex jobba hemifrån. Jag hittade mitt första jobb i London via resekataloger, jag tog kontakt med de hotell som fanns i London och som användes av skandinaviska reseföretag. Fick napp på ett där jag jobbade i reception ca ett halvår innan jag sen fortsatte vidare. Lycka till!

magdalenaw
    Participant

Tack för era svar. Har sökt från Sverige och ska nu åka på intervjuer :). Håll tummarna.

majanz
    Participant

Hej, jag är själv en kvinna på snart 50 år.
    Jag har haft och har fortfarande tankar och ett sug på att prova bo utomlands och just då London.
    Det här med åldern har också varit en sak jag tänkt på, är jag för gammal?

Blev därför lite glad då jag nu läste ditt inlägg och jag är väldigt nyfiken på att få veta hur det gick med jobb och boende. Hoppas såklart att det gick bra!

Vänliga hälsningar, Maria

magdalenaw
    Participant

Hej Maria,

Jag fick jobb och ska nu flytta i början på december. Boende ska jag lösa där efter att ha läst på olika sidor hur man går tillväga. Det känns jättepirrigt, snurrar i huvudet. Men jag måste prova på eftersom det har varit min dröm så länge.

Hur går det för dig?

Vänliga hälsningar Magdalena

majanz
    Participant

Hej Magdalena,
    Va roligt. Jag blir jätteinspirerad utav att höra detta. Va kul och modigt att du går vidare med din dröm:)
    Jag förstår att det känns pirrigt, men nu är du i alla fall på gång Det är en dröm även för mig.
    Jag har kommit så pass långt att jag tagit och fått kontakt när det gäller arbete. Allt det praktiska runtomkring. det är väl där det känns lite som att man inte riktigt vet vart man ska börja, särskilt när det gäller bostad.
    Men jag känner också att det är nåt jag faktiskt vill göra.
    Det skulle vara jättekul om du kunde berätta lite mer sen, man tänker att det är minsann inte alls försent.
    Lycka till nu:)
    Vänliga hälsningar Maria

magdalenaw
    Participant

Hej Maria,

Nu är jag här i metropolen London.

Jobbat snart min andra vecka och det går bra.
    Hur går det för dig?

Kram Magdalena

majanz
    Participant

Hej!
    Va roligt. Tänk att du har kommit så långt, att du nu är där:)
    Får jag fråga vilket typ av jobb du fått?
    Själv tänker jag på det ständigt, men är som sagt var fortfarande i det stadiet. Men jag håller fortfarande kontakt med stället jag tagit kontakt med. Det låter som att det skulle kunna finnas jobb för mig.
    Det är bara lite svårt att veta i vilken ände man ska börja:)
    Det är roligt att höra hur det går. Fortsätt gärna att rapportera om hur det går, det är jätteroligt att höra:)
    Kram Maria

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.