Har ni erfarenhet av 'Registration Certificate'?

LondonSwedes – Swedish online community in London Forums Att bo i London Har ni erfarenhet av 'Registration Certificate'?

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    mickee
    Participant

Jag flyttade till England med min fru for tva veckor sedan. Da hon inte ar EEA-medborgare behover hon ett ‘Registration Certificate’ som familjemedlem till mig som ar EEA-medborgare.

I sammanhanget vill aven jag ta ut ett Registration Certificate (tanker aven att det kan vara bra att ha i framtiden om UK t ex skulle ga ur EU efter folkomrostningen 2017). Det markliga ar att trots att NHS anser att jag enligt radande lagar har ratt till NHS sa kraver Home Office pa ansokningsblanketten att jag ska visa pa en privat sjuk- och halsoforsakring. Detta darfor att jag under de kommande 12 manaderna ar student enligt dem (laser in en master nu innan jag borjar soka jobb har i UK). Pa papperet ar jag visst student men jag har samtidigt klippt banden med Sverige och faktiskt flyttat permnent till England, vilket altsa NHS accepterar.

Sa jag beffinner mig i en situation dar jag har NHS-skydd men samtidigt kravs pa en dyr privat forsakrning.

Nagon annan som erfarit detta och vet hur man kan hantera det?

mickee
    Participant

Oj… frun ansoker om ‘residency card’ och jag ansoker om ett ‘registration certificate’…

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.