Kris i familjen? Barn/ tonåringar med särskilda behov?

LondonSwedes – Swedish online community in London Forums JOBB! Jag söker jobb! Kris i familjen? Barn/ tonåringar med särskilda behov?

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    catarina
    Member

Jag kan snabbt och enkelt i den akuta situationen, hjälpa dig

·Att passa barn

·Att passa barn med särskilda behov (neurologiska funktionshinder, inlärningssvårigheter, fysisk funktionsnedsättning etc.)

·Eller hjälpa din tonåring komma på fötter. Kanske han/ hon lider av psykisk ohälsa. Kanske misstänker du missbruk.

·Hjälpa dig ur en kris. Reda ut saker och göra ärenden som du inte hinner med. Allt från att hjälpa dig med städning till att få struktur på dagen. (Ej bilkörning i London)

Tanken är att jag ska hjälpa dig i den akuta krisen/ situationen 1- 4 veckor tills du kommit på fötter och fått tid att hitta en mer permanent lösning. Arbetet utförs i ditt hem och vi träffas där och planerar och utför saker.

Jag heter Catarina Larsson och bor i London sedan ett år tillbaka. Jag har 10 års yrkeserfarenhet inom kommunala omsorgen, socialtjänsten och behandlingshem i Sverige. Har arbetat med människor i kris, med missbruk och psykisk ohälsa. När jag talar om psykisk ohälsa menar jag allt från depression till schizofreni. En av mina funktioner är att ha hjälpt människor med stöd efter sjukhusvistelser att klara sin vardag. Jag har även jobbat med barn där någon av föräldern haft någon form av missbruk, kriminalitet samt arbetat på ungdomshem. När det gäller missbruk har min funktion varit att klartlägga och hjälpa personer med alkoholproblem, narkotika problem och motivera dem till stöd och behandling. När det gäller behandling har det varit att kartlägga missbrukets omfattning, trigg punkter och hur man håller sig ifrån.

Jag gör allt från stora till små saker, dock ej bilkörning i London. Från städning, handling, laga mat och tvätta till att mer motivera och arbeta mer terapeutiskt, pedagogiskt för att lösa situationen.

Kostnad: 14 pund i timman ink. skatt och sociala avgifter

Socionom utbildad i;
    Motiverande intervju teknik
    TEACH metoden
    Klinisk hypnos
    Psykoterapi
    Mindfulness, Stresshantering
    Etc.

Med vänliga hälsningar

Catarina Larsson
    07866 684959

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.