Mamsen kommer i påsk, hjälp!

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    dickany
    Member

Ok. Det här är säkert HELT fel forum för detta, och jag borde inte ens ställa den här frågan för jag har bott här i ett år men jag hoppas ändå kunna få hjälp från er som varit här längre/skaffat lite bättre koll: Min lilla mami kommer med sin make över påsk för att hälsa på mig – askul såklart, men hur ska vi lyckas undvika den anstormning av andra turister jag förmodar är att vänta då? Jag jobbar på Madame T:s och vet att MT är kört (nu vet ni det också, det är ingen idé kring påsk), men hur ere med marknader såsom Portobello, Borough Market, Brick Lane? Och gratismuseerna/gallerierna typ V&A, Saatchi, Serpentine? Brukar parkerna vara helt bedrövliga?

Alla tips på grejer att gå på och restauranger etc, utanför city gör inget, som ni tror inte kommer vara kvävproppade med folk vore så himla välkommet hörrni. Vill ju inte sitta hemma och uggla på golvet i mitt rum i Ealing.

Eller ska man helt enkelt bara ha med en öppen surströmmingsburk precis överallt för att skrämma bort allt folk?

SKÄMT ÅSIDO, vore tacksam för hjälp för min ORO gör det svårare att se fram emot det här besöket. Känns som att allt ba kommer gå åt skogen och de kommer hata London och vi kommer bli osams etc. etc.

Puss och kram Carro

maria68
    Participant

Ta det bara lugnt så fixar det sig, ska du se…vad jag minns av min vistelse i London för en tid sedan, så är alltid parkerna ett andningshål, de är så pass stora att där sällan är fullt.
    Mest folk är det ju alltid på alla turistställen under förmiddagen-eftermiddagen, kanske kvällar eller tidigare morgnar vore att satsa på. Kanske göra nåt lite utanför centrala London, och åka in dit på kvällar istället…jag vet inte. London är fullt med turister året runt, har jag lärt mig, man får bara anpassa sig till det, tyvärr. Har de besökt London tidigare och kanske sett lite av turistfällorna? I så fall kan ni ju skippa de allra värsta och göra nåt annat. Jag brukar tycka om att åka buss, det finns busslinjer, kommer inte på vilka nummer, som tar en förbi många sevärdheter och man får i lugn och ro sitta och insupa London genom bussfönstret.

Lycka till!

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.