Söka jobb i London sommaren 2013? När ska jag *inte* åka?

LondonSwedes – Swedish online community in London Forums Att tänka på innan man flyttar hit Söka jobb i London sommaren 2013? När ska jag *inte* åka?

• This topic has 0 replies, 1 voice, and was last updated 9 years ago by kajm.
Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    kajm
    Member

**Edit** Jag postade här:

http://www.travelforum.se/f2148784/soka-jobb-london-sommaren-2013-nar-gar-rekryterarna-pa-semester

istället/också — det verkar vara mer liv på det forumet. Så om du vill kan du bortse från denna post, här.
    **/Edit**

Jag funderar på att hyra ett rum i London en månad i sommar och söka jobb. Jag jobbar med data/IT (mjukvaruutveckling).

Men! Jag vill inte åka till London och söka jobb, när alla yrkesarbetande i London är på semester! (Alltså, när rekryterarna är på semester.)

Fråga: När ska jag *inte* åka? Alltså, när går folk i allmänhet på semester i London? Och hur länge varar semestern?

Jag funderar just nu på att åka typ den 20 juni, och stanna till den 20 juli. Vad tror ni om det? (Och är 1 månad lagom långt? Eller för kort?)

(Jag tänkte skicka in jobbansökningar någon vecka innan jag beställer resan, för att se om det finns något intresse för mig.)

Mvh Magnus

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.