Jag är en 19årig tjej som kommer flytta till London. Jag kommer alltså antagligen inte arbeta med ett välkvalificerat välbetalt jobb, utan det blir väl någonstans runt minimum wage. Så som jag har räknat så borde man få ut ungefär 8-9 tusen efter skatt, om man jobbar 40-50 timmar i veckan?
Är det då rimligt att ha en maxhyra på 400 pund i månaden incl. alla bills? Jag har lite möjligheter och kommer försöker hyra ett rum i zon 2, och tänker mig då att jag ska försöka undvika att skaffa månads travelcard för tuben då det är så vidrigt dyrt, och försöka cykla/åka buss så mycket det går.
Men skiter det sig får det väl bli zon 3/4 ändå.
Mat är av min upplevelse ändå ganska billigt i London, om man lever på ravioli och pasta och dylika studentmåltider.. 🙂 Förstår att jag kommer behöva leva på gränsen, och ganska mycket paycheck till paycheck, men är det möjligt att få det att gå ihop på de lilla pengarna, och kanske ändå få någa pund över för några öl på helgen och nån tröja på primark i månaden haha 😉
Jag har verkligen, verkligen inga höga standarder alls men man måste ju kunna överleva.
Någon som kan dela med sig av sina erfarenheter om hur ni fick ihop det sådär precis i början? Och vad kan man göra för att minimera utgifterna?