Ekonomistudier – Middlesex University!

LondonSwedes – Swedish online community in London Forums Studentliv Ekonomistudier – Middlesex University!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Hejhejhej!

Jag har skall iväg till London nu till hösten för att läsa mitt sista bachelor år på ekonomiprogrammet med inriktning mot marketing, jag studerar annars vid Handelshögskolan i Göteborg.

Jag har kommit in på en skola som heter Middlesex University och tänkte bara höra med er om det är någon som har koll på vad det är för skola och om man kanske isf kan få lite schyssta tips! 🙂 Vad jag har förstått det som är Middelsex en ganska stor skola så det bör tilläggas att jag skall studera vid Hendon Campus för ekonomistudier (ligger nära Hendon Central, första hållplatsen av 4:e zonen på Northern line). Är det någon som känner till något om detta område?

Tanken är nämligen att jag ska bo i en studentkorridor “Usher Hall” som ligger i anlutning till skolan så jag är superintresserad av hur detta område är!

Tacksam för alla typer av tips när det gäller detta, jag är som en svamp som suger åt mig allt just nu!!!

alexp86
    Member

Tjabba

Jag har tyvärr inga tips på hur området är, men jag ska också börja plugga på Middlesex i Hendon. Vad jag har hört så är Usher Hall ganska nice och det är nog soft att bo där. Själv letar jag efter lya nära skolan i samma område då jag sökte ganska sent, så alla rum via skolan tog tyvärr slut..
    Om du skulle ångra dig och är mer sugen på att hyra lya så kan du höra av dig för delat boende. Jag tänker att det kan va ganska skönt att bo med någon svensk 🙂

pellettieri.alexander@gmail.com

Hi There!

Nordic Bar, based in Central London, is loved by locals and the Scandinavian community.

We are now delighted to announce we will be screening ALL of the IIHF World Championship games LIVE! Here at Nordic you can not only catch a game with your friends but grab a bite from our delicious menu – and even play ping pong!

With Special Sports Packages and daily Happy Hours Nordic Bar is definitely the place to be this summer for sport! For more information and table bookings, please contact our sales team on info@nordicbar.com, or follow us on Facebook and Twitter for more updates!

Warm Regards,

Team Nordic

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful. For more information about how we use cookies, please read our Privacy Policy.

Strictly Necessary Cookies

Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.