Studiekostnader London 2013

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Vilka skolor/utbildningar finns det idag som man faktiskt klarar sig på CSN och eventuellt extrajobb i London? (då sjävklart med tanke att man lever sparsamt osv.)

Tittar man på exempelvis Blueberry tycks de flesta skolornas avgifter (speciellt efter höjningen årsskiftet 2012) vara över vad man klarar sig på CSN.

Hur har ni andra gjort? Klarar ni er på CSN eller har ni tagit sparpengar till detta?

Hur mycket får man räkna med att spara till innan egentligen? (Tänker då skolavgiftsmässigt inte boende osv.)

karolinep
    Member

Birkbeck university of London har kvällskurser och gör det enklare för dig att ha ett jobb vid sidan av. Terminskostnaderna är också lägre trots att universitet har enligt statistik mest nöjda elever i London.
    Jag själv funderar på att studera där men jag tror man måste vara beredd på att det inte är lätt att jobba på dagarna och studera på kvällarna. Men vill man så går det, känns som det bästa alternativet rent ekonomiskt sett.

Louise
    Participant

Gå inte genom Blueberry! De tar överpriser och är helt onödigt, ansök direkt till kursen du vill gå på genom UCAS! På ucas väljer du ut de kurser du vill söka till och fyller i hela ansökan genom dom, alla universitet kostar numera 9000 pund per år, förutom vissa universite som metropolitan university som kostar 7600 pund per år. Jag räknar med att min utbildning som börjar nu i höst (BA 3 år) kommer kosta mig 800 000, så tyvärr räcker inte csn och då gäller det att ha sparat ihop en del.

Louise
    Participant

Fast det beror även på vart i London man vill bo, hyrorna kan ju variera mellan ca 6000-7000 upp till 15 000 kr i månaden.

Magnus
    Member

Inser att detta kanske är lite väl sent för att vara trådskaparen till nytta men hjälper kanske andra. Jag har läst i England och sökte via UCAS, det var varken svårt eller dyrt. Terminsavgifterna är otrevliga men varierande, det kan vara värt att söka extralån från CSN eller stipendier.

Hi There!

Nordic Bar, based in Central London, is loved by locals and the Scandinavian community.

We are now delighted to announce we will be screening ALL of the IIHF World Championship games LIVE! Here at Nordic you can not only catch a game with your friends but grab a bite from our delicious menu – and even play ping pong!

With Special Sports Packages and daily Happy Hours Nordic Bar is definitely the place to be this summer for sport! For more information and table bookings, please contact our sales team on info@nordicbar.com, or follow us on Facebook and Twitter for more updates!

Warm Regards,

Team Nordic

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful. For more information about how we use cookies, please read our Privacy Policy.

Strictly Necessary Cookies

Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.