Hej!
Jag har precis flyttat hit och jag är 19 år gammal så jag är i samma situation som du. Jag fick jobb andra dagen jag var här på det sjätte cvt jag delade ut vilket var lite dumt kanske. Jag jobbar på en pub för £5.35/h och det är för jävla dåligt för allt det arbetet man gör. På mitt ställe får vi dessutom ingen dricks. Enda anledningen att jag stannar är att “kollegorna” och cheferna är grymt snälla och det är värt en del för mig personligen.
Hursomhelst det finns absolut jobb som betalar 18 åringar bättre än 4.98 och bättre än 5.35 också. Flera kompisar till mig tjänar runt £6.20. Jag tycker absolut att du ska flytta hit men mitt tips till dig är att söka på många ställen och jämför lönen på de ställen där du kommer till intervju/provjobb. Var inte blyg att fråga om lönen för det är en helt befogad fråga. Om du ska provjobba, fråga då också om det är betalt provjobb annars kan det sluta med att du jobbat en vecka och inte får en spänn. Jag har bara varit här i två veckor så är inte alls någon expert men om du undrar något mer kan du maila på frida_e_andersson@hotmail.com
Hoppas det var till nån hjälp